close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד עורך דין נדל"ן מקומי יכול לסייע?

מערכת שורשיט אדר ב, תשפב22/03/2022

בכל שאלה והתייעצות בדיני המקרקעין, משרד עורך דין מקרקעין ישראל אליאב - www.eliavlaw.co.il מזמין אתכם לשיחת ייעוץ טלפונית ראשונית

תגיות:
צילום: freepik

כאשר אנו ניגשים לביצועה

צילום: freepik
של עסקת מקרקעין, הרי שמדובר באחד מן הצעדים החשובים ביותר אותם עורך אדם פרטי. עסקת נדל"ן ולו הפשוטה ביותר, טומנת בחובה מיליוני שקלים. על-כן, כל טעות וכל אי-שימת לב ולו הקטנה ביותר, עלולה להתברר עד מהרה כמהותית וכבעלת השפעה אדירה על הרוכש או המוכר.

החל ממחלוקות המגיעות עד לערכאות המשפטיות ועד להפסדים כספיים קשים, כל אלו יכולים להימנע עם שכירת שירותיו של עורך דין מומחה לנדל"ן אשר ילווה את העסקה. במאמר הבא נבחן כיצד ניתן לרתום ערך נוסף וחשוב: מיקומו של עורך הדין והיכרותו עם השטח.

ראשית, מהו תפקידו של עו"ד מקרקעין?
מתפקידו של עורך דין לדיני מקרקעין הוא לבחון את טיב העסקה ולסלול עבור לקוחותיו את הדרך הבטוחה לביצועה של עסקה בריאה אשר משמרת את האינטרס הכלכלי שלהם.

בעיקר כאשר מדובר בעסקת קניית דירה, הרי שרב הנסתר על הגלוי. האם נכס יד 2 אשר מצא חן בעינינו, איננו מסתיר אי אלו פרטים על עיקולים או שעבודים הרשומים על שמו? והאם חוזה המכר שקבלן לדירה חדשה הציע, אכן משמר את זכויותינו ואיננו שם אותנו בעמדה בעייתית מבחינה משפטית?

כל אלו ועוד, נסקרים היטב על-ידי עורך דינם של המוכרים או הרוכשים, ומטרתו היא להוות עין בוחנת משפטית אשר תנחה נכונה את הלקוחות. עורך הדין מלווה את לקוחותיו מראשית הדרך ועד לסיומה של העסקה.

היכרות עם השטח
בעיקר כאשר מדובר בקנייתה של דירה, הרי שלעתים אי-היכרות עם אזור הנכס עלול להתברר כשגיאה קריטית בטיב העסקה.

האם מדובר בשכונה בעלת אוכלוסייה בעייתית? או אולי מדובר בשכונה וותיקה עם תשתיות שאינן תקינות? לעתים נגלה כי דווקא באותה שכונה חדשה שזה עתה הוקמה, התברר כי לא הוכנה תשתית נכונה לעומס המכוניות שעל הכביש. ומה באשר לבתי ספר? גנים? פארקים? פיתוחים עתידיים?

עורך דין המכיר את השטח, יכול בהחלט לסייע ולהעניק ערך מוסף חשוב.

היכרות עם בעלי מקצוע נוספים
לא די בכך שעורך דינכם יכיר את השטח, ורבים מעורכי הדין מקיימים קשרים ענפים עם גורמים נוספים רלוונטיים כגון שמאי מקרקעין ומתווכי נדל"ן.

הקשר הקיים עם סוכנויות ומתווכי נדל"ן וכן עם אנשי מקצוע נוספים מענף הבנייה והמקרקעין, יכול לסייע רבות ולהעניק מידע חיוני באשר לאזורים שונים ברחביו של היישוב.

האם צפויים אי אלו פיתוחים עתידיים? האם ישנם שינויים אותם חשוב שניקח בחשבון? כאלו אלו יכולים בהחלט להיטיב עם הרוכשים ולאפשר לבצע עסקה נדל"ן בריאה ונכונה.

בכל שאלה והתייעצות בדיני המקרקעין, משרד עורך דין מקרקעין ישראל אליאב - www.eliavlaw.co.il מזמין אתכם לשיחת ייעוץ טלפונית ראשונית. משרדו של עורך דין מקרקעין ישראל אליאב נוסד לפני למעלה מ-25 שנים, ומאז ועד היום מלווה את לקוחותיו תוך שימת דגש על יחס אישי, וזמינות מלאה לכל שאלה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה